اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

مشاور معاون رییس جمهوری در امور محیط زیست گفت: همگام با بحث اولویت سلامت، محیط زیست بعنوان محوری ترین برنامه مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایرنا، ˈسعید نمکیˈ روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی مناطق مرکزی کشور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بازنگری در نیازهای سازمانی حفاظت محیط زیست، بهترین حرکتی است که اینک در حال انجام است.

وی به تدوین سیاستهای برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در این سیاستها، محیط زیست در همه سازمان ها بعنوان اصلی ترین محور مورد توجه بوده و نگاه غالب پس از بحث سلامت، بخش محیط زیست است. 

وی گفت: پرداختن به ابعاد توسعه، بدون هماهنگی با مسائل زیست محیطی میسر نمی شود. 

نمکی تاکید کرد: قسمتی از درآمد صنایع، درآمد حاصل از یارانه ها و درآمد ناشی از عوارض و مالیات صنایع نیز در برنامه ششم به محیط زیست و توسعه زیرساخت های این بخش اختصاص می یابد.

وی به نشست امروز مسوولان محیط زیست با مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرداختن به سیاستهای کلان زیست محیطی اشاره و ابراز امیدواری کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سایر ارگان ها از جمله سازمان جنگل ها و مراتع و وزارت صنایع و معادن بتواند از عوارض دامنگیر طبیعت در سالهای آتی پیشگیری کند.

وی سیل، توفان و تمام اتفاقات طبیعت را ناشی از عدم توجه به محیط زیست در گذشته دانست و خاطرنشان کرد: رفتار خشونت آمیز با طبیعت باید به رفتار محبت آمیز تغییر کند که این مساله مستلزم کار فرهنگی و یاری تشکل های مردم نهاد است.

وی با اشاره به اعمال بخش حاکمیتی محیط زیست در سایر نهادها در برنامه توسعه کشور ابراز امیدواری کرد: در سال آینده بتوانیم با رویکردهای جدید به بحث توسعه کشور بنگریم. 

دومین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی مناطق مرکزی کشور با حضور نمایندگان (سمن های) شش استان مرکزی شامل کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، قم ، مرکزی و اصفهان به مدت دو روز در دانشگاه آزاد کاشان برگزار می شود.

تاریخ خبر: 21/03/1393 

مطالب مرتبط :

تاثیر راه‌های مسدودِ تعامل اجتماعی در تشدید آلودگی هوا

پاسخ بان کی مون به نامه انجمنهای زیست محیطی مردم نهاد ایران

مخالفت 63 تشکل مردمی با انحلال سازمان محیط زیست

راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست با کمک استانداریها

تا مدیران شهامت اعتراف نداشته باشند مشکلات زیست محیطی حل نمی شود

دین را نباید دست دولت داد

اعتراض جمعی از هنرمندان به وضعیت آلودگی هوا/ درخواست از سران قوا

 

اهدای 4 جایزه ملی محیط زیست توسط رئیس جمهور

همایش میثاق جامعه مدنی با مسئولان برای داشتن آسمان آبی

اگر نمی توانید کاری بکنید بروید کنار تا باد بیاید، شاید هوا پاک شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:محیط زیست - سمن - سازمان های مردم نهاد - برنامه ششم توسعه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.